2020-03-06 17:43Pressmeddelande

Årets UF-företag finns på Katedralskolan

Under fredagseftermiddagen tilldelades Medicinhjälpen från Katedralskolan det allra tyngsta priset under UF-mässan, nämligen årets UF-företag.

– Jag är så himla glad och stolt över det denna utmärkelse. Det känns helt fantastiskt. Nu ska vi slipa lite på pitchen och ladda till tusen för SM i Stockholm i maj, säger Moa Häljebo från Medicinhjälpen UF.

Flera utmärkelser till Medicinhjälpen

Tjejerna som driver Medicinhjälpen kammade inte bara hem det prestigefyllda priset årets UF-företag utan även två andra platser inom kategorierna årets affärsplan och årets monter.

– Vi har fantastiskt ambitiösa elever på Katedralskolan. Tjejerna i Medicinhjälpen har jobbat hårt och målinriktat och de är verkligen värda utmärkelsen. Det var ett tag sedan Handelsprogrammet kammade hem någon utmärkelse. Jag är extremt stolt över framgångarna, säger Marie Nilsson, lärare på Katedralskolan.

Fortsätter skörda framgångar

Katedralskolan fortsätter skörda framgångar inom Ung företagsamhet och det är tydligt att detta är något som prioriteras och satsas på.

– Ung företagsamhet får människor att växa! Detta är en kurs där eleverna hela tiden utmanar sig själva och de utvecklas hela tiden under kursens gång. Nu är vi supertaggade inför SM i Stockholm i maj. Där tävlar de om platsen till EM, säger Marie Nilsson.

Fredagens pristagare från Katedralskolan:

Årets Affärsplan

2:a pris Medicinhjälpen UF HA17